GAME MUSIC FEST 2023 - Organizowany przez Filharmonię Śląską!

Wejdź do gry i weź udział w GAME MUSIC FEST 2023, organizowanym przez Filharmonię Śląską! Interdyscyplinarny festiwal, który odbędzie się w Katowicach w dniach 17–18 lutego, będzie poświęcony tematyce muzyki w grach wideo. Rozpocznie go spektakularny GAME MUSIC CONCERT w Spodku, a zakończy seria wydarzeń w Filharmonii Śląskiej, obejmująca panel dyskusyjny z udziałem kompozytorów muzyki do gier, koncert hologramowy, strefę VR i AR oraz networkingową.

GAME MUSIC FEST 2023 - Organizowany przez Filharmonię Śląską!

Setki osób przygotowujących kolejne tytuły sprawiają, że dziś gracze mają dostęp do prawdziwych arcydzieł budujących świat, na który mamy wpływ wraz z kliknięciem myszki, wciśnięciem przycisku, czy ruchem kontrolera. Na immersję wpływają nie tylko obrazy ale i dźwięki, dlatego właśnie muzyka w grach wideo odgrywa tak kluczową rolę. Filharmonia Śląska, wraz ze znakomitymi partnerami: Keywords Studios – największą firmą z branży gier wideo w regionie, Wydziałem Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Magazynem i Portalem CD Action oraz spółką Katowickie Inwestycje S.A., zaprasza na dwudniowy festiwal podejmujący ten fascynujący temat.

Całość otworzy GAME MUSIC CONCERT 17.02.2023 w Spodku, podczas którego w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Śląskiej zabrzmi muzyka z takich tytułów, jak „Assassin’s Creed”, „Counter-Strike”, „Diablo II”, „Heroes of Might and Magic III”, „League of Legends”, „The Legend of Zelda”, „Mass Effect”, „Red Dead Redemption II”, „Resident Evil”, „Skyrim”, „World of Warcraft”, „Uncharted”, czy „Mortal Kombat”. Będzie to prawdziwe widowisko, wzbogacone animacjami i wizualizacjami przygotowanymi przez artystów z Wydziału Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, a także widowiskiem tanecznym grupy Seimuse i pokazami cosplay.

Drugiego dnia festiwalu Filharmonia Śląska zaprosi do swojej siedziby, gdzie odbędzie się m.in. prowadzony przez Michała „Wasiu” Wasika panel dyskusyjny GAME MUSIC DISCUSSION PANEL, poświęcony diagnozie rozwijającego się rynku muzyki z gier wideo. O swoich doświadczeniach opowie m.in. Adam Skorupa – jeden z najbardziej znanych i doświadczonych polskich kompozytorów muzyki do gier wideo, który w swoim dorobku ma ścieżkę dźwiękową do takich tytułów jak „Wiedźmin” (uznanej przez portal IGN za najlepszą oryginalną muzykę do gier komputerowych w 2007 roku), „Painkiller”, „Shadow Warrior”, czy „Diablo Immortal”. Gościem panelu będzie także Bartosz Chajdecki, znany polskiej publiczności – i nie tylko – ze swoich kompozycji filmowych („Bogowie”, „Najlepszy”, „Mistrz”), ale także gamingowych („Space Tail”). Kompozycje obu twórców będzie można usłyszeć dzień wcześniej na GAME MUSIC CONCERT. Niewątpliwą gratką będzie udział online jednego z 40 najlepszych kompozytorów w dziedzinie muzyki gamingowej – Petera McConnella, znanego również jako Peter Mc. Ten amerykański twórca współpracował m.in. z LucasArts – firmą założoną przez Georga Lucasa, zajmującą się w dużej części produkcją gier opartych na filmach wytwórni LucasFilm (m.in. „Star Wars”, czy „Indiana Jones”). Niewątpliwą renomę Peterowi McConnellowi przyniosło także autorstwo muzyki do większości części gry „Sly Cooper”, począwszy od jej drugiej odsłony, wydanej w 2004 roku. W dyskusji weźmie udział także przedstawiciel Keywords Audio Services – studia dźwiękowego Keywords Studios oraz Adam Wesołowski – dyrektor Filharmonii Śląskiej, kompozytor i menadżer kultury.

18 lutego w Filharmonii Śląskiej odbędzie się także koncert hologramowy – recital pianisty Łukasza Szubskiego, który pojawi się na estradzie w formie projekcji holograficznej i wykona utwory znane z gier wideo. Tego dnia będzie można również odwiedzić strefę VR Filharmonii i Wydziału Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, wystawę AR oraz strefę networkingową, przygotowaną wspólnie z partnerami wydarzenia.

W ramach GAME MUSIC FEST odbywa się również konkurs – GAME MUSIC CONTEST – którego przedmiotem jest skomponowanie muzycznego logotypu całego festiwalu. Zadaniem konkursowym jest stworzenie nagrania audio, trwającego między 30 a 60 sekund, które miałoby stać się wizytówką GAME MUSIC FEST. Uczestnicy mogą dołączyć do zgłoszenia partyturę dzieła, ale wysłanie jej nie jest obowiązkowe – by wziąć udział w konkursie wystarczy plik dźwiękowy. Wśród nagród znajduje się premierowe wykonanie utworu podczas GAME MUSIC CONCERT (wraz z instrumentacją utworu w wypadku niedostarczenia zapisu nutowego) oraz zaproszenie do udziału w GAME MUSIC DISCUSSION PANEL w charakterze prelegenta. Nadesłane prace będzie oceniać jury, w skład którego wejdą Adam Skorupa, Bartosz Chajdecki, przedstawiciel Keywords Studios oraz Adam Wesołowski.

Szczegółowe informacje na temat GAME MUSIC FEST oraz wydarzeń wchodzących w skład festiwalu znajdują się na stronie https://filharmonia-slaska.eu/game-music-fest/