Urządzenia mobilne a reklama w Google. Zdobywaj Klientów podążając za trendami

Preferencje użytkowników sieci wobec sposobu wyszukiwania informacji zmieniają się niemalże każdego roku. Od kilku lat można jednak zaobserwować wyraźną dominację osób, korzystających z telefonów komórkowych lub tabletów do poszukiwania interesujących ich produktów bądź także usług. Specjaliści z firmy AFTERWEB odpowiadają na pytanie, jak istotnym elementem biznesu jest posiadanie mobilnego odpowiednika strony internetowej przy reklamowaniu marki w Google.

Urządzenia mobilne a reklama w Google. Zdobywaj Klientów podążając za trendami

Promocja bez mobilnej wersji portalu? Wykluczone – dzisiaj to absolutna podstawa!

Rozpoczynając marketing w wyszukiwarce Google, czyli tworząc kampanie Google Ads lub realizując organiczne pozycjonowanie stron, musisz być właścicielem portalu internetowego, dopasowanego do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. To nie jest pusty frazes, natomiast absolutny obowiązek każdego przedsiębiorcy, marzącego o doskonałych wynikach dzięki reklamie w Google. Dziś ponad 60% dziennych zapytań w Polsce pochodzi właśnie od sprzętu z mniejszym wyświetlaczem od tradycyjnego komputera stacjonarnego czy laptopa. Amerykański gigant mocno zwraca uwagę na podążanie za trendami, dlatego też w zdecydowanej większości przypadków, firma bez serwisu z odpowiednikiem mobilnym, może całkowicie wypaść z organicznego rankingu. Świadczy o tym pierwszeństwo ustalania według mobile-first Index oraz wysoki współczynnik odrzuceń desktopowych stron wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Preferencje i wygoda końcowego użytkownika, czyli potencjalnego Klienta, powinna stanowić dla Ciebie priorytet w trakcie realizowania dowolnej kampanii w wyszukiwarce Google. Algorytm z pewnością będzie patrzył na Twój portal pozytywnie, jeżeli będzie on maksymalnie responsywny.

„Aby móc zdominować konkurencję w wyszukiwarce Google, musisz posiadać stronę dopasowaną pod wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Mowa tutaj o serwisie w wersji responsywnej RWD bądź o specjalnej, osobnej wersji dla przenośnych gadżetów. To absolutny znak postępu czasowego. Bez wyposażenia firmy w tego typu portal, możesz zapomnieć o dostaniu się na pierwszą stronę z wynikami wyszukiwania Google. Mobile-first Index stanowi niezwykle istotny punkt na liście wytycznych przy realizowaniu strategii SEO. Nie pomoże nawet najlepsze pozycjonowanie i masa linków zewnętrznych z wartościowych portali. Mobilna wersja strony jest dzisiaj elementem, bez którego nie można mówić o skutecznym i jakościowym marketingu w Google.”

Brak mobilnej strony w Google Ads oznacza przepalanie budżetu marketingowego

Skoro konieczność posiadania mobilnej wersji portalu determinuje nowoczesne pozycjonowanie, czy uruchomienie kampanii Google Ads bez tego typu witryny będzie skuteczne? To na pewno, ale warto podkreślić, że taka reklama z pewnością nie okaże się efektywna. W płatnej sekcji wyników prezentowanych przez wyszukiwarkę mówimy przecież o potrzebie maksymalnej trafności reklam i zaspokajaniu potrzeb potencjalnych Klientów. Dziś duży procent użytkowników kilka w kampanie tekstowe, produktowe lub remarketingowe właśnie z poziomu telefonu komórkowego czy tabletu. Jeżeli na ich ekranach wyświetli się strona desktopowa, jej opuszczenie nie powinno potrwać dłużej niż kilka sekund. Jaki będzie efekt tego działania? Stracone pieniądze, ponieważ w Google Ads płacisz za pojedyncze kliknięcie. Wysoki współczynnik odrzuceń stanowi również informację zwrotną dla algorytmu, że w karuzeli płatnych rezultatów warto wypromować inną, zdecydowanie bardziej trafną witrynę. Skorzystaj więc z opcji, jakie daje Google Ads. Na poziomie tworzenia kampanii otrzymujesz bieżący podgląd, jak reklama będzie prezentować się na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu projektujesz komunikaty dopasowane do oczekiwań odbiorców!